ZMIANY W PROGRAMIE POMOCY DLA RODZIN – zmiana przepisów od dnia 23 listopada 2022 r.
- Termin składania wniosków został wydłużony do 30 listopada 2022 r.
- Wszyscy wnioskodawcy są zobowiązani do dołączenia do wniosku kopii faktur lub innych dokumentów, które wykażą sprzedaż produktów rolnych z gospodarstwa rolnego od dnia 1 stycznia 2021 r. do dnia 30 września 2022 r. w wysokości co najmniej 5 000 zł brutto, do dnia 30 listopada 2022 r.
- Uwzględniając ww. rozporządzenie i możliwość udokumentowania sprzedaży produktów rolnych z gospodarstwa również w oparciu o inne dokumenty, przy formularzu wniosku o pomoc zamieszczono formularz „Oświadczenie o sprzedaży produktów rolnych od 1 stycznia 2021 r. do 30 września 2022 r. z gospodarstwa rolnego w związku z prowadzeniem którego został złożony wniosek o przyznanie pomocy finansowej w zakresie wsparcia finansowego rodziny, której zagraża utrata płynności finansowej w związku z wystąpieniem w gospodarstwie rolnym w 2022 r. szkód spowodowanych niekorzystnymi zjawiskami atmosferycznymi”. Formularz oświadczenia przeznaczony jest dla tych wnioskodawców, którzy dokonywali sprzedaży produktów rolnych z gospodarstwa a sprzedaż ta nie była udokumentowana żadnymi dokumentami (np. fakturą, rachunkiem, itp.).
Kopie faktur lub innych dokumentów należy złożyć najpóźniej do 30 listopada 2022 r. O dacie złożenia decyduje data wpływu tych dokumentów do właściwego BP ARiMR.
Powyższe zmiany wynikają z wejścia w życie przepisów Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 21 listopada 2022 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowego zakresu i sposobów realizacji niektórych zadań Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa (Dz. U. poz. 2399).
W związku z wprowadzonymi zmianami został opracowany i udostępniony zaktualizowany formularz wniosku, w którym w miejscu wskazującym na dołączenie do wniosku kopii faktur dodano zapis umożliwiający składanie innych dokumentów potwierdzających sprzedaż.
W przypadku wnioskodawców, którzy już złożyli wniosek o pomoc, jego uzupełnienia można dokonać poprzez:
- złożenie kopii faktur lub innych dokumentów jednak w tym przypadku, aby taki dokument został prawidłowo dołączony do już złożonego wniosku należy do takiej faktury lub innych dokumentów załączyć pismo wskazujące do jakiego wniosku powinny one zostać dołączone, lub
- złożenie kopii faktur lub innych dokumentów przy zaktualizowanym formularzu wniosku zaznaczając w sekcji I Cel złożenia, że jest to zmiana wniosku.
Zgodnie z przepisami §3 ust. 2 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 21 listopada 2022 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowego zakresu i sposobów realizacji niektórych zadań Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa (Dz.U. poz. 2399), w przypadku niezłożenia w terminie do 30 listopada 2022 r. (liczy się data wpływu do Biura Powiatowego Agencji do którego został złożony wniosek o przyznanie tej pomocy), kopii faktur lub innych dokumentów potwierdzających sprzedaż pomocy nie przyznaje się.
Więcej informacji:
Dziękuję za dalsze przekazanie informacji.
Z wyrazami szacunku
Marek Potarzycki
Kierownik
Biuro Powiatowe w Kępnie
Wielkopolski Oddział Regionalny
Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa
- Przemysłowa 1A, 63-600 Kępno
tel. 62-765-71-61, IP 68731